2016年5月18日星期三

買瘋了

近排同奶啤一樣買瘋了, 對新認識的日牌覺得新奇刺激, 買下不少!XD
Top/Outer
Unacaアナカ
http://zozo.jp/women-brand/unaca/
「時を経ても色褪せない服」をコンセプトに素材や質や品の良さにこだわり、ベーシックな中にクラシックテイストやさりげなくトレンドを取り入れたスタイルを提案。アンティークの様に身に着けるほど味わいが出てくる服を展開します
Good for the "clothes that do not fade over time" to the goodness of the material and the quality and elegance to the concept, proposed a trendy style without classic taste and casual in a basic. Expand the clothes coming out of the taste enough to wear as an antique
http://flagshop.jp/fs/shop/r/r20592
BRAHMINブラーミン
(FaceSansFard(ファスサンファール))
http://www.fsf.co.jp
http://www.magaseek.com/shop/top/sh_FSFFSF-tp_1-tr_s?sid=mgshpFSFFSF
「ブラーミン」「ベアトリス」「C+(シー)」「リイナ」「ミランカ」からなる上質上品で、新鮮さかつ最高の価値観を兼ね備えたリアルクローズ。
"Brahmin", "Beatrice", "C + (Sea)", "liina," "MyLanka" fine and elegant consisting of realistic close that combines freshness and best values.
ATELIER SIX(アトリエシックス)
http://www.cest-moi.co.jp/
その時々のトレンドは意識しつつも、気軽にファッションを楽しみたい。
ATELIER SIXはそのバランスに自信があります。モノにこだわるあなたへ、
リーズナブルなプライスでバリエーション豊かなアイテムを数多く展開しています。
While conscious of its occasional trend, I want to feel free to enjoy the fashion.
ATELIER SIX has confidence in the balance. Stick to things to you,
We are developing a number of variations rich items at a reasonable price.
2016 Spring/Summer "Elegant Casual"
http://item.rakuten.co.jp/bleucommebleu/c/0000004175/
Skirt
haupia(ハウピア
http://www.sunwell.jp/haupia/
コットン・リネン・シルクなど天然素材を中心に刺繍・レースなどをあしらった暖かく穏やかな世界観。
大人の女性のための「とっておきのカジュアル」を展開。
Cotton-linen-silk warm and gentle view of the world which treated such as embroidery, lace around the natural materials, such as.
  Expand the "much-valued casual" for adult women.

少女の頃からずっと愛着のあるもの
何度着ても手放せなくて今でも大切にしているもの
宝箱を満たしてくれる洋服をコンセプトに
haupiaの色と形が生まれました
「出会えたときの喜び」を感じて欲しい
haupiaはその想いを提案しています

 Some of love ever since I was a girl
Those that are to cherish still not parted with even many times wearing

Clothes that will satisfy the treasure chest on the concept
The color and shape of haupia was born

I want you to feel the "joy of when I met."
haupia is proposing its feelings

 
Paradis Terre (Merveille_H メルベイユ アッシュ) :
https://www.merveilleh.co.jp/
https://www.merveilleh.co.jp/brand_category/brandparadisterre/
Paradis Terre "地上の樂園"
http://zozo.jp/women-shop/merveilleh/?p_scpid=6297
http://item.rakuten.co.jp/hamilton-essence/c/0000000283/
http://item.rakuten.co.jp/stylife/c/0000007722/?s=4&i=1
「MERVEILLE」はフランス語で「不思議」という意味。「H」はHUMAN(人間)の頭文字。そして私達人間に大切な言葉…HAPPY(幸福)、HEALTH(健康)、HEART(心)、HUMOR(ユーモア)、HARMONY(調和)、etc…の頭文字が「H」であるという「不思議な」共通点から、2つを組み合わせて「MERVEILLEH.(メルベイユアッシュ)」というブランド名は生まれました。少しだけ特別な、優しい気持ちになれる服。素材や風合いを大切に考え、他には無いオリジナルの生地や色、柄を提案します。
MERVEILLE "means" wonder "in French. "H" is an acronym for HUMAN (human). And we human beings in important words ... HAPPY (happiness), HEALTH (health), HEART (heart), HUMOR (humor), HARMONY (harmony), "strange" that etc ... initials of the "H" from a common point, a combination of the two brand name "MERVEILLEH. (Merveille ash)" was born. Special, clothes can become a warm feeling just a little bit. Carefully considered the material and texture, original fabrics and colors are not in the other, and proposes a pattern.
Innowave:
JP Brand:
Scarf
nésessaire ネセセア(另一花嫁品牌XD):
http://nesessaire.com/

ネセセアとは、フランス語で
ドレスのほつれを直すための裁縫道具を収納した
1770年代のパーティー用小物の事。
日常に大切なものを。
スタンダードにファンタジーを。
エピソードがある
記憶のある服
ほつれを修理しながらも、長年ずっと大切に着続けてもらえたらと
願いをこめて物作りをしています。
nésessaire, name in french.
Housing a sewing tool to fix the fray of dress.
To a fantasy standard.
There is an episode
Clothes with a memory
After repairing the fray and continue wearing them, cherish them for many years
making clothes with the hope

Shoes
好LIKE呢兩對鞋, 好好著!
淺啡色的是hips:
http://zozo.jp/women-brand/hips/shoes/

深啡色的是SAYA par pas de chat:
http://www.raboki.co.jp/brand/saya.html
デザイン性と機能性。それは、靴をデザインする上での大きなファクター。
しかし、機能を大事にするとデザイン性は落ちる。
デザイン性を追求すると機能が損なわれる。靴のデザインにおいてこの2つのファクターは、得てして相容れません。
それを両立させたのがSAYA。
そして両立のコンセプトが「機能をデザインする」 靴は、歩く道具です。
その道具に必要な機能を満たすための素材、製法を吟味、決定。 その素材、製法が生きるデザインを考えます。
そこに生まれたのが、SAYA。 快適に歩け、美しく装える「靴」です。
Design and functionality. It is a big factor in order to design the shoes.
However, design and take care of functions fall.
To pursue the design and function is impaired. These two factors in the design of shoes, you do not put Eteshite phase.
SAYA that was compatible with it.
And both of the concept is "to design the function" shoes, is a tool to walk.
Material to meet the functions required for the tool, examine the process, decision. The material, consider the design process live.
The was born there, SAYA. Walk comfortable, beautiful and Yosooeru "shoes".
http://rabostar.com/?mode=cate&cbid=1705287&csid=0
http://item.rakuten.co.jp/washington/c/0000000209/
至於現在最愛的品牌(簡直要失控呀~~~~), 下篇才寫!

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