HYSTERIC MINI 豆袋細個時有喜歡過, 家中亦儲下不少MINI 東西, 但現在已不喜歡了......
反而HYSTERIC GLAMOUR既粗口熊豆袋好like, 而HG 既 ICON GIRL加上HG d slim cutting 豆袋覺得好型和sexy.....好like XD!
介紹下HYSTERIC GLAMOUR
デニム、ミリタリー、ワーク、アウトドアを核とする、アメリカンカジュアルをベースとしたリアルクローズ。
そこに1960〜80年代のロックミュージックやアート、ポルノグラフィティ、マスプロダクツといったポップカルチャーのエッセンスを注入し、洗練のシルエットをもって表現することで、オリジナリティに満ちたファインコレクションを提案。
また素材から縫製、加工にまで息づく、物作りへの飽くなき探求心&クラフツマンシップも重要なエレメント。
ヴィンテージピースに見られる古き良き仕様に敬意を払う一方、テクノロジーを駆使した先進技術も意欲的に取り入れ、同時に独自のマテリアル開発にも余念がない。
併せて、その世界観をビジュアル化したグラフィックワークも、ブランドを象徴するひとつ。
さらに名立たるミュージシャンやアーティスト、リスペクトメーカーとのコラボレーションを通し、本物からのみ得られるプレミアムな悦びを提供する。
そこに1960〜80年代のロックミュージックやアート、ポルノグラフィティ、マスプロダクツといったポップカルチャーのエッセンスを注入し、洗練のシルエットをもって表現することで、オリジナリティに満ちたファインコレクションを提案。
また素材から縫製、加工にまで息づく、物作りへの飽くなき探求心&クラフツマンシップも重要なエレメント。
ヴィンテージピースに見られる古き良き仕様に敬意を払う一方、テクノロジーを駆使した先進技術も意欲的に取り入れ、同時に独自のマテリアル開発にも余念がない。
併せて、その世界観をビジュアル化したグラフィックワークも、ブランドを象徴するひとつ。
さらに名立たるミュージシャンやアーティスト、リスペクトメーカーとのコラボレーションを通し、本物からのみ得られるプレミアムな悦びを提供する。
HYSTERIC
GLAMOUR (Since 1984) is an authentic fashion brand based on standard American casual style,
including denim, military, workwear, and outdoor products. Keeping the core of
standard American style, we arrange all products by adding an essence of
American pop culture in ’60 to ‘80s. From rock music, art, pornography to mass
products, we arrange the beauty of good old American culture to express our one
and only fine collection to all customers.
Not only reviving the silhouette and image of the product, we focus on research and craftsmanship to reappear its authenticity in detail of material and process of making product. We respect the detail of vintage piece delivered in the past, but also aggressively adopt latest and innovative technology to develop original materials for HYSTERIC GLAMOUR. Moreover, graphic works and visuals are another aspects we focus to symbolize our brand.
From respecting the authenticity and pop culture, we continuously hold collaboration projects with various musicians, artists and other brands to provide our premium quality to all customers in the world.
Designer Nobuhiko KITAMURA
1962年東京生まれ。東京モード学園を卒業した1984年、
(株)オゾンコミュニティに入社。
同年、21歳でHYSTERIC GLAMOURをスタート。
(株)オゾンコミュニティに入社。
同年、21歳でHYSTERIC GLAMOURをスタート。
10代半ばから猛烈にアディクトするロックミュージックを礎に、ブランド設立当初ロックとファッションの融合をいち早く見出したコレクションを提案。
ソニック・ユースやプライマル・スクリーム、パティ・スミス、コートニー・ラブをはじめとして数多なアーティストたちと親交を深める。
一方、ポルノグラフィティやコンテンポラリーアートなどにも傾倒、その感性はHYSTERIC GLAMOURの代名詞の1つでもあるTシャツでも表現している。
また、テリー・リチャードソンや森山大道、荒木経惟をはじめとする写真作家の作品集を自主制作・出版するなど、現代写真界にも深く携わる。
Nobuhiko
Kitamura was born 1962 in Tokyo, Japan. He began working for Ozone Community
Corporation straight after he graduated Tokyo Mode Gakuen in 1984. That same
year he started Hysteric Glamour at the age of 21.
From the beginning, his
collections were inspired by rock music that he was hooked on since his early
teen years. He is one of the forerunners to introduce collections that
integrated rock and fashion. His love of rock and his talent has brought him
close to stars such as Sonic Youth, Primal Scream, Patti Smith, and Courtney
Love. His artistic sensibility and attraction to vintage pornography and
contemporary art is expressed through Hysteric Glamour t-shirts, which have
become a staple of the brand. He also is deeply involved in the photography
industry by self-producing and publishing artwork of photographers such as
Terry Richardson, Daido Moriyama, and Nobuyoshi Araki.
ロックミュージシャンさながらのスリムでタイトなスタイルをデザインベースに、デザイナー北村信彦が大きく影響を受けた、1960~80年代初頭のロックやカルチャーをポップかつユーモラスにアレンジしたモチーフをエッセンスとしてプラス。デニムやTシャツというデイリーウエアのなかにも、女性が本能的に持つセクシーさとグラマラスな遊び心を刺激する嗜好性をとりいれたアイテムが特徴的。
Plus a rock
musician tight in just like the slim style in design base, Nobuhiko designer
Kitamura was greatly affected, arrange the motif of the 1960 of the early-80s
rock and culture to pop and humorous as the essence. Also among the daily wear
that denim and T-shirt, distinctive items that women are incorporating the palatability
to stimulate the sexy and glamorous sense of fun that has instinctively.
豆袋入手了以下:
プリマロフトポリエステルタフタ リバーシブル長袖JK ¥41,040 (税込)
PrimaLoft
polyester taffeta reversible long-sleeved JK
ベア柄と無地のリバーシブルだから着回しやすい
超ハイテクな素材、プリマロフトをダイヤキルトにした表側と人気のヒステリックベアをプリントした裏側が楽しめるリバーシブルジャケット。
薄手で軽くて暖かいので、主役のアウターとして、インナーダウンのようにアウターのインにと、季節によって着回せばロングシーズンコーディネイト可能です。どんなボトムにもアウターにもバランスがいいジャストな裾丈が魅力。
Cheap once wearing
Bear Pattern and because it is plain reversible
Reversible jacket
with ultra-high-tech materials, is the back side that was printed front and
popularity of hysterical Bear was the Prima loft in diamond quilt enjoy.
Since the warm light and sheer, as an outer
of the protagonist, and the outer of the Inn as inner-down, long season you can
coordinate If you turn to wear depending on the season. Any bottom in the outer
balance is good just nor Susotake attractive.
Reversible, 入面是粗口熊pattern:
袖口位有粗口熊刺繡:
『優秀な機能素材、プリマロフトを採用したジャケット』
注目はこだわりの素材。スペースシャトルが大気圏に突入する際に機体を熱から守る素材を開発している、アメリカのアルバニー社が開発した、プリマロフトを採用。各分野から高く評価されるその技術開発力を発揮し、耐水・撥水性にすぐれた高密度繊維を実現しています。気温がかわりやすい季節だからこそ着こなしやすいソフトな風合いのアイテムは、今こそ持っていたい1枚。
"Excellent functional materials, jacket which adopted the PrimaLoft"
Synthetic material to eliminate the specific chemical gloss, is reversible jacket that was the natural look of cotton touch to the charm.
Attention is sticking material. Space Shuttle has developed a material to protect the aircraft from the heat when you enter the atmosphere, the United States of Albany, Inc. has developed, adopted PrimaLoft. It exerts its technology development capabilities that high is evaluated from various fields, to achieve high-density fiber with excellent water-repellency. One you want the item of what dress easy soft texture because temperature is the changeable season, you have what now.
豆袋既銀包己用了7年(是2009年在東歐旅行時買的LV, 而豆袋近年買的Hermes銀包唔捨得用XD), 所以入手了:
WOMAN HORSESHOE コンチョウォレット ¥28,080 (税込)
WOMAN HORSESHOE
Concho wallet
素材 牛革, スズ合金
『人気のネイティブモチーフを小物でさり気なく取り入れて』
コンチョに見立てたドットボタンのヘッドピースが雰囲気を盛り上げるレザーウォレット。
収納が豊富なわりにコンパクトで使いやすい設計や、ブランドアイコンのHYS GIRLを型押しするなど、こだわりの内装も見逃せないポイントです。また素材には、使い込むほどに趣ある表情へと育ち、味わいも愛着も深まるオイルドのヌメ革を使用しました。
"Incorporates
casually the popularity of native motif in small"
Leather wallet
head piece of the dot button likened to Concho is liven up the atmosphere.
Storage design and easy to use compact to
rich Wari, such as embossing the HYS GIRL of brand icon, is a point that can
not be overlooked commitment interior. In addition to the material, and raised
to the facial expression that is quaint enough to wear, it was used Nume
leather of taste also deepens even affection Oiled.
Coins 位:
Button 位:
Like佢係real leather:
The other two colors:
Good picks for both items! I love HG esp that BEAR! =)
回覆刪除Yeah !!
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